Bikes
13.6.25

"Alles over" de UNNO HORN – Dé moderne XC-racemachine uit Barcelona

Ontdek de vernieuwde UNNO HORN: een superlichte XC-racer van slechts 9,6 kg, met 110 mm veerweg, moderne geometrie en high-end afmontage. Alles wat je moet weten, inclusief specs, geometrie en modellen.

"Alles over" de UNNO HORN – Dé moderne XC-racemachine uit Barcelona

Wat maakt de nieuwe UNNO HORN zo bijzonder?

De Unno Horn is een snelheidsduivel

De UNNO HORN 2025 is lichter, stijver én moderner dan ooit. Ontworpen en geassembleerd in Barcelona door voormalig World Cup-racer César Rojo, bouwt deze cross-country full-suspension voort op het iconische 2018-model dat destijds als pionier gold met z’n vooruitstrevende geometrie.

De nieuwste versie maakt de stap naar de toekomst met:

  • 9,6 kg totaalgewicht (incl. dropper & remote lockout)
  • 110 mm veerweg achter, compatibel met 110 of 120 mm vork
  • Flexstay single pivot-ophanging (voor gewichtsbesparing)
  • Geoptimaliseerde anti-squat & progressieve veerkarakteristiek
  • Interne kabelgeleiding (niet via het balhoofd!)
  • Ruimte voor 2.6” XC-banden
  • Block-Lock balhoofd tegen overrotatie bij crashes

Prijzen UNNO HORN 2025

Frameset (incl. FOX Float SL)€3.195
HORN Race €7.095
HORN Pro €8.995
HORN Factory SL €11.395
HORN Factory FA €12.395

UNNO HORN – Specificaties per uitvoering


Deze vind u allemaal op de product pagina

Geometrie & maten (S1 – S3)

De HORN blijft trouw aan zijn wortels als pionier, maar moderniseert subtiel. Zo is de balhoofdhoek aangepast van 67° naar 66 graden voor meer stabiliteit op snelheid, terwijl de chainstays 435 mm zijn – voor maximale acceleratie zonder in te leveren op controle.

MaatReach (mm)Stack (mm)Head angleSeat angleChainstayWheelbaseTop Tube (eff)S1ca. 420n.b.66°~73.5°435n.b.n.b.S2ca. 450n.b.66°~73.5°435n.b.n.b.S3ca. 480n.b.66°~73.5°435n.b.n.b.



Technische details van het frame

  • Ophanging: flexstay single-pivot (i.p.v. VPP/dual-link)
  • Anti-squat: 100% over het hele bereik
  • Progressie: neemt toe tot het sagpoint, daarna afbouwend voor comfort bij grote impacts
  • Interne kabelgeleiding: netjes door het frame, maar niet door het balhoofd
  • Balhoofd: ACROS Block-Lock (135° limiter tegen overrotatie)
  • Bottom bracket: geschroefd (threaded BSA)
  • Wielruimte: tot 2.6” banden
  • Cockpit: UNNO DEUX geïntegreerd stuur/stuurpen (760 mm breed, 60 mm reach)

Veelgestelde vragen (FAQ)

1. Kan ik de fiets met 120 mm voorvork rijden?
Ja, UNNO geeft aan dat zowel 110 mm als 120 mm vorken geschikt zijn voor de HORN.

2. Wat weegt de lichtste uitvoering echt?
De Factory SL uitvoering weegt slechts 9,6 kg, inclusief dropper en remote lockout.

3. Is de fiets geschikt voor grotere rijders?
S3 is geschikt tot ongeveer 1m93–1m94, maar langere rijders kunnen beperkt zijn qua cockpitlengte.

4. Wat is het verschil tussen FA en SL?
De Factory FA heeft RockShox Flight Attendant vering (automatisch afgestemd). De SL is zo licht mogelijk opgebouwd met minimalistische onderdelen.

5. Zit er bescherming tegen crashes op het frame?
Ja, het Block-Lock balhoofd voorkomt dat het stuur volledig omklapt, wat schade aan het frame voorkomt.

Conclusie

De vernieuwde UNNO HORN is geen gewone XC-fiets. Het is een statement. Superlicht, razendsnel, met een agressieve geometrie en innovatie tot in de details. Geen headset-gepruts, geen overbodige linkages, maar pure performance in een carbon jasje van wereldklasse.

Ben jij klaar voor de modernste XC-machine van 2025?

Nu te bestellen bij Perima.nl – Leverng Augustus.