Bikes
27.11.23

"Alles over de" BOLD Linkin 150

Ruw. Robuust en Betrouwbaar

"Alles over de" BOLD Linkin 150

De BOLD Linkin 150 is de enige échte "allrounder"

Test zelf deze Demo Bold bij Perima
Wil je echt opvallen, dat doe je dat met deze fiets.

Dankzij de verwisselbare, geïntegreerde 'Links' kan de fiets worden omgebouwd van 150mm achtervering naar een 135mm fiets. Ideaal voor 'off-season' XC / AM ritten voordat het tijdens het hoofdseizoen klaar is voor avonturen in de Alpen als een 150mm fiets.

De geïntegreerde demper is beschermd tegen modder, water en stof, wat een altijd perfecte werking van de demper garandeert. De Linkin beschikt over het TracLoc-systeem. Hiermee wordt via de afstandsbediening aan het stuur de demper in 3 standen bediend. In de open stand is de volledige veerweg van 150mm beschikbaar. In de tweede stand wordt de luchtkamer van de demper verkleind, wat resulteert in een verlaagde veerweg van slechts 100mm en meer veerkracht. Tegelijkertijd wordt de fiets progressiever en hoger in de veerweg, waardoor het efficiënter trapt. In de derde stand wordt bovendien de compressiedemping toegevoegd, waardoor je in de klim- of lock-out modus bent voor maximale aandrijving op asfalt of voor staande klimpartijen."

Video van de Bold Linkin

Wat zegt Bold zelf over deze machine?

Om de beste rijervaring te creëren in combinatie met een strak, geïntegreerd ontwerp, hebben we de principes van het klassieke ontwerp van het full-suspension frame achterwege gelaten. We hebben de traditionele ophangingssystemen opnieuw gedefinieerd om aan te sluiten bij de kinematica van ons frame en de kenmerken van de vering door de achtervering te integreren in het frame-ontwerp.

INTERNE OPHANGINGSTECHNOLOGIE

Framestijfheid, het laagste zwaartepunt en optimale schokprestaties zijn de belangrijkste voordelen van onze interne ophangingstechnologie. De conditie van de achterste schokdemper heeft een aanzienlijke invloed op de veringprestaties. De schokdemper is altijd beschermd tegen vuil, water en crashes om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneert. Als gevolg hiervan profiteert de fiets van betere handling, langere service-intervallen van de schokdemper en een stabielere, vertrouwenwekkende rit.

Foto van onze DEMO Linkin Pro
Ultimate uitvoering met de GX Sram
Over ieder puntje is nauwkeurig nagedacht

IST VP

Met de schokdemper intern geplaatst, kunnen we een ultracompact ophangingssysteem ontwerpen voor een laag gewicht en hoge stijfheid. De ophanging is rechtstreeks aan de schokdemper bevestigd en gemonteerd aan een as binnenin het frame, waardoor de ophangingspunten niet langer rond het frame hoeven te worden geconstrueerd. Hierdoor is onze verbinding korter dan bij elk ander traditioneel ophangingsplatform.

Het gebruik van een Virtual Pivot-ophangingssysteem verbetert het gevoel van de vering, trapefficiëntie en remrespons om met maximale efficiëntie te werken. Onze kinematische veringcurve biedt soepele gevoeligheid voor kleine oneffenheden en daardoor uitzonderlijke tractie-eigenschappen, uitstekende ondersteuning in het midden van de veerweg en een gecontroleerde diepe slag voor perfecte controle bij bottom-out.

De Schokdempers zitten prachtig in het frame weggewerkt.

ACHTERSTE SCHOKDEMPER

De LINKIN wordt geleverd met een FOX- of ROCK SHOX-schokdemperoptie die 150 mm of 135 mm veerweg ontgrendelt, waarbij beide opties zijn voorzien van onze gepatenteerde NUDE Technology. Tijdens de rit is via het TracLoc-systeem de NUDE Technology toegankelijk, waardoor aanpassing van de luchtvolume mogelijk is om de dynamische veerweg te beïnvloeden, waardoor het de meest innovatieve luchtschokdemper op de markt is.

Toegang tot de schokdemper is mogelijk via een afdekking in het gebied van de onderbuis. Hierdoor is het eenvoudig om de demping, compressie en schokdruk aan te passen, evenals toegang te krijgen tot de kabel van het TracLoc-schokdempersysteem. Schokdemperbouten zijn gemakkelijk bereikbaar van buitenaf.

SCHOKDEMPER OPTIES

De LINKIN is verkrijgbaar met 150 mm veerweg, evenals een sportievere versie met 135 mm achterwielveerweg. De veerwegopties kunnen worden ingesteld door de Schokdemperlinkage bij de trapas te vervangen, zonder dat een andere schokdemper nodig is. De verschillende Schokdemperlinkage geeft de LINKIN de flexibiliteit om beide veerwegopties in één frameplatform te hebben.

VEERWEG INSTELLEN

Het instellen van de juiste veervoorspanning kan eenvoudig worden gedaan via een met magneet uitgeruste veerwegindicator aan de buitenkant. De eindslag van de veerweg kan ook worden gecontroleerd op de slim ontworpen veerwegindicator voor perfecte controle bij bottom-out.

TRACLOC

TracLoc beheert het Sag-effect op verschillende manieren. Terwijl de meeste systemen alleen de compressie bij lage snelheden verhogen om trapefficiëntie te verkrijgen, stelt TracLoc u in staat niet alleen de compressiedemping te veranderen, maar ook de veercurve aan te passen, waardoor de geometrie van de fiets dynamisch verandert. In Traction Mode is de schokdemper niet alleen steviger, maar heeft deze dynamisch minder veerweg. De fiets zit hoger, behoudt een steile zitpositie voor die beklimmingen en wordt wendbaarder. Bovendien heeft de LINKIN een Lockout Mode voor het beklimmen van de steilste paden op de meest efficiënte manier mogelijk.

FLIP CHIP

De mogelijkheid om de hoogte van de trapas en de balhoofdhoek af te stemmen, stelt u in staat de geometrie en handling te optimaliseren voor u en uw paden. Met de Flip Chip op de BOLD Variotec kunt u de hoogte van de trapas met +/- 6,3 mm veranderen terwijl de balhoofdhoek met +/- 0,4 graden verandert, waardoor het LINKIN-frame aanpasbaar is vanaf de plank.

AANPASSING VAN DE BALHOOFDHOEK

U kunt de balhoofdhoek effectief aanpassen met +/- 1,0 graad slapper of steiler. Dit kan worden gedaan door de headset cups 180 graden te draaien.

4.8 / 5 over 21 reviews
“Perima luisterd en denkt met je mee. Ik kwam daar met mijn Decathlon fietsje voor onderhoud. Dat kan dus ook gewoon! Top bedrijf! Top service
Koen  | Beginnend mountainbiker
4.8 / 5 From over 250 reviews
“Proxima was the only provider that could support our growth ambitions. They spoke to how we wanted to be as a business.”
Joe Schmoe | CEO & Founder of Company